Karel Vajík.cz

Další menu

Home
Hlavní stránka
Vítězná Rally Vysočina Tisk E-mail

JINDŘICHŮV HRADEC, KUNŽAK (16.-17.7.2010)

Jaroslav Orsák a Karel Vajík protrhli dosavadní prázdninovou smůlu a suverénně zvítězili stylem start – cíl na 5. soutěži rallysprintového seriálu, Rally Vysočina. S výjimkou finálového úseku byli nejrychlejší na všech rychlostních zkouškách a ziskem 30 mistrovských bodů postoupili do čela průběžné klasifikace před Romana Krestu. Jarek si tak dal ten nejlepší dárek ke svým šestadvacátým narozeninám, které slaví v neděli 18.7.

 

 

Rally Vysočina v Kunžaku se jela na zcela nové trati, se kterou neměl nikdo z favoritů zkušenosti. Závodilo se za letního vedra na čtyřech měřených úsecích, které se jely dvakrát. „Věděli jsme, že se pro nás jedná o klíčovou soutěž. Při neúčasti Romana Kresty bylo jasné, že pokud chceme pomýšlet na obhajobu titulu, musíme na Vysočině získat co nejvíce bodů. Po absolvování seznamovacích jízd jsme tušili, že máme šanci na vítězství. Trať byla rychlá a rytmická, zkoušky následovaly rychle za sebou,“ vyjádřil před startem své ambice pětadvacetiletý Orsák.

Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s Mistubishi Lancer Evo IX sk. N zlínského týmu K.I.T. Racing vyjížděla na trať jako první. Měla výhodu, že nikde nebyly vyházeny nečistoty a od začátku jela naplno. Orsák vyhrával jednu zkoušku za druhou jako na běžícím páse. Na třetí vložce zavadil v retardéru o barel a inkasoval pětisekundovou penalizaci, ale nadále si udržel vedoucí příčku. Každým kilometrem se odpoutával od svého nejbližšího pronásledovatele Jana Štěpánka se speciálem Škoda Octavia WRC. Ve stejném duchu se nesla i druhá sekce, do které mechanici K.I.T. Racingu obuli na produkční Mitsubishi nové pneumatiky. Na předposledním měřeném úseku byl penalizován i Štěpánek a Orsákův náskok vzrostl na 24,6 sekund. Na finálové vložce Radíkov Orsák lehce vyjel ze silnice, ale sedmisekundová ztráta už jeho prvenství neohrozila.

„V jedné zatáčce bylo nečekaně hodně bláta, šli jsme do louky a ztratili několik sekund hledáním cesty zpět,“ přiznal příčinu jediného pomalejšího času v soutěži šťastný vítěz. „Tentokrát všechno klapalo na jedničku, trať nám seděla, drželi jsme si svoje tempo a všechno nám vycházelo. Auto bylo týmem opět perfektně připravené a fungovalo skvěle. Náš záměr vyšel stoprocentně. V tabulce seriálu MČR Sprintrally máme tříbodový náskok na Krestu a šance na obhajobu našeho loňského mistrovského titulu nadále trvá.“

 

Úspěšná posádka bude nyní muset řešit dilema, zda dá počátkem srpna přednost dalšímu rallysprintu v Pačejově nebo pojede v rámci slovenského mistrovství do Polska.

ZW

 
< Předch.   Další >