JINDŘICHŮV HRADEC, KUNŽAK (16.-17.7.2010)
Jaroslav Orsák a Karel Vajík protrhli dosavadní prázdninovou smůlu a suverénně
zvítězili stylem start – cíl na 5. soutěži rallysprintového seriálu,
Rally Vysočina. S výjimkou finálového úseku byli nejrychlejší na všech
rychlostních zkouškách a ziskem 30 mistrovských bodů postoupili do čela
průběžné klasifikace před Romana Krestu. Jarek si tak dal ten nejlepší dárek ke svým
šestadvacátým narozeninám, které slaví v neděli 18.7.
Rally Vysočina v Kunžaku se jela na zcela nové trati, se kterou
neměl nikdo z favoritů zkušenosti. Závodilo se za letního vedra
na čtyřech měřených úsecích, které se jely dvakrát. „Věděli jsme,
že se pro nás jedná o klíčovou soutěž. Při neúčasti Romana Kresty bylo
jasné, že pokud chceme pomýšlet na obhajobu titulu, musíme na Vysočině
získat co nejvíce bodů. Po absolvování seznamovacích jízd jsme tušili,
že máme šanci na vítězství. Trať byla rychlá a rytmická, zkoušky
následovaly rychle za sebou,“ vyjádřil před startem své ambice pětadvacetiletý Orsák.
Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s Mistubishi Lancer Evo IX sk. N
zlínského týmu K.I.T. Racing vyjížděla na trať jako první. Měla výhodu,
že nikde nebyly vyházeny nečistoty a od začátku jela naplno. Orsák
vyhrával jednu zkoušku za druhou jako na běžícím páse. Na třetí vložce
zavadil v retardéru o barel a inkasoval pětisekundovou penalizaci, ale nadále
si udržel vedoucí příčku. Každým kilometrem se odpoutával od svého
nejbližšího pronásledovatele Jana Štěpánka se speciálem Škoda Octavia
WRC. Ve stejném duchu se nesla i druhá sekce, do které mechanici K.I.T.
Racingu obuli na produkční Mitsubishi nové pneumatiky. Na předposledním
měřeném úseku byl penalizován i Štěpánek a Orsákův náskok vzrostl
na 24,6 sekund. Na finálové vložce Radíkov Orsák lehce vyjel ze silnice,
ale sedmisekundová ztráta už jeho prvenství neohrozila.
„V jedné zatáčce bylo nečekaně hodně bláta, šli jsme do louky a ztratili několik sekund hledáním cesty zpět,“ přiznal příčinu jediného pomalejšího času v soutěži šťastný vítěz. „Tentokrát
všechno klapalo na jedničku, trať nám seděla, drželi jsme si svoje
tempo a všechno nám vycházelo. Auto bylo týmem opět
perfektně připravené a fungovalo skvěle. Náš záměr vyšel
stoprocentně. V tabulce seriálu MČR Sprintrally máme tříbodový náskok
na Krestu a šance na obhajobu našeho loňského mistrovského titulu
nadále trvá.“
Úspěšná posádka bude nyní muset řešit dilema, zda dá počátkem srpna
přednost dalšímu rallysprintu v Pačejově nebo pojede v rámci
slovenského mistrovství do Polska.
ZW
|