Karel Vajík.cz

Další menu

Home
Hlavní stránka
Orsák s Vajíkem dobře rozjetou Barumku nedokončili Tisk E-mail

ZLÍN (26.-29.8.2010)

Na start prestižní Barum Czech rally Zlín nastupovala posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s cílem umístit se do druhého místa v kategorii produkčních vozů. Navzdory rekordní účasti 27 speciálů kategorie Super 2000 navíc pošilhávala po první desítce absolutního pořadí. Vysokému očekávání odpovídala důkladná příprava. Průběh soutěže potvrdil, že cíle byly reálné, ovšem havárie na RZ10 splnění plánu zhatila.

Při pátečním slavnostním startu doprovázel soutěžní Mitsubishi Lancer Evo IX týmu K.I.T. Racing s číslem 29 na dveřích atraktivní dívčí doprovod se slušivými deštníky. Orsákovo přání, že by mu vyhovoval déšť, se totiž splnilo. Při večerním diváckém prologu ale pršet přestalo a valašská posádka se zapsala do výsledkové listiny slibným 14. časem.

V podobném duchu odstartoval šestadvacetiletý jezdec do náročné sobotní etapy. Všechno probíhalo podle předpokladů a díky rychlým časům se posouval výsledkovou listinou vpřed. Při přejezdu na Vsetínsko začalo znovu pršet. I na tvrdých slikách však Jarin s Karlem dokázali držet krok. Skvělé sedmé místo na deštěm zkrápěné RZ5 Troják bylo za těchto okolností velmi příjemným překvapením. Po první sekci tak Orsák s Vajíkem figurovali na 9. příčce celkového pořadí!

Před startem do druhé části sobotní etapy hlásil Orsákův meteorologický tým, že déšť ustane a tak posádka znovu obula „suché“ sliky. Předpověď se však nenaplnila, trať neosychala, nýbrž z černých mraků každou chvíli padal déšť. Konkurence měla s volbou pneumatik většinou více štěstí a Orsák a Vajíkem se museli spokojit s pomalejšími časy. Přesto až do RZ8 figurovali nadále v „top ten“. Při druhém průjezdu Semetína však přišel defekt pneumatiky a následný pád do příkopu. „Asi 2 km před cílem vložky jsme prorazili pravou přední gumu. V levé zatáčce na blátě jsem auto neudržel na cestě a sklouzli jsme do příkopu. Diváci nás naštěstí vytlačili zpátky na trať, ale zbytek zkoušky jsme museli dojet po prázdném kole a ztratili tak zhruba 40 sekund. Mrzí mě, že jsme kvůli tomu vypadli z první desítky,“ posteskl si v cíli první etapy Jaroslav Orsák.

Do závěrečné nedělní etapy nastupovali Orsák s Vajíkem z 12. pozice s úmyslem udržet vysoké tempo. Posádka si bezpečně držela druhou příčku v rámci produkčních vozů a ani návrat do první desítky nebyl nereálný. Startující museli absolvovat ještě osm měřených úseků a dalo se očekávat, že někteří jezdci náročné podmínky nezvládnou a budou chybovat. Bohužel, jedním z prvních postižených byl právě Jarin. Kilometr před cílem úvodní vložky Halenkovice sklouzl v pravé zatáčce na vytahaném blátě, zadní část Lanceru spadla do příkopu a vůz šel přes střechu. Po kotrmelci zůstal stát na kolech, ovšem vinou poškozeného závěsu pravého zadního kola musela posádka ze soutěže odstoupit.

„Před Barumkou jsme se poctivě připravovali, najeli jsme spoustu testovacích kilometrů a podařilo se nám skvěle nastavit podvozek. Lancer poslouchal jako oblíbená hračka. Tým K.I.T. Racing připravil auto perfektně, neměli jsme žádný technický problém. Drželi jsme optimální tempo, s dosahovanými časy panovala spokojenost. O to víc mě to mrzí, že jsem chyboval. Po rychlé levé zatáčce následovala utahovací pravá, kde jsme sklouzli do příkopu. Tam nás něco nakoplo a převrátili jsme se. Chci poděkovat celému týmu a z našich sponzorů především firmě GPD, která nás při vrcholné soutěži sezony významně podpořila,“ uzavřel své smolné účinkování ve Zlíně mladý jezdec.

Dalším startem Jaroslava Orsáka bude rallysprint ve Vyškově, který se koná ve dnech 10. – 11. 9. 2010. Valašský jezdec, který nastoupí opět s osvědčeným vozem Mitsubishi sk. N, patří v rallysprintovém šampionátu k největším kandidátům na titul.

ZW

 
< Předch.   Další >