Karel Vajík.cz

Další menu

Home
Hlavní stránka
Orsák rally sport představil super šestistovku (WALAŠSKÁ RALLYŠOU EVO 2) Tisk E-mail

Valašská Bystřice (22.11.2008)

Když šou tak se vším všudy. To si řekli před Walašskou rallyšou evo 2 Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem a speciálně pro tuto akci tým postavil nový vůz.

Až do poslední chvíle nechali naši recesisté své příznivce v napětí, s čímže do Valašské Bystřice dorazí. Spekulace fanoušků na internetové diskusi o Mitsubishi EVO X, Opelu Corsa S2000 či posledním modelu Imprezy ukončilo teprve sobotní ráno. Jarin s Karlem přijeli do Valašské Bystřice s vozem kategorie super šestset. Byl to Trabant 601 Universal a to ve stejných válečných barvách, jako v dílně odpočívající ostrý Micák. Na kapotě slibovaného překvapení se blýskal nápis Lancer EVO XI S600. „Nechtěl jsem jet s ostrým Micákem, neboť auto se připravuje na novou sezonu a skládat jej jen pro tuto šou by bylo nesmyslné. Proto jsme dali hlavy dohromady a Karel přišel s nápadem. Jelikož jsme oba pro každou legraci, bylo rozhodnuto. O grafické ztvárnění se pak tradičně postaral David Ginter," popsal sled událostí před bystřickou akcí Jarek.

f-23.jpg Je nad slunce jasné, že se posádka stala okamžitě středem pozornosti. Fotografové se předháněli v ulovení co nejatraktivnějších snímků, kamarádi a další jezdci poplácávali Jarka s Karlem po ramenou za to, jakou se jim podařilo udělat šou.

„Auto teprve poznáváme,“ prohlásil Karel. „Nemohli jsme třeba najít klakson, ale naštěstí jsme od předchozího majitele získali i originální návod k obsluze v nádherných původních deskách, takže jsme trochu studovali.“ Jediné, co jsme nestihli udělat, je bezpečnostní rám. Ale do příštího ročníku bude určitě i ten,“ usmíval se Jarek.

f-40.jpg Samotná šou se skládala z několika disciplín. Nešlo tady o výsledky, ale o pobavení diváků a jezdců samotných. O zábavu se starala necelá dvacítka jezdců. Ze soutěžáků to byli například Honza Štěpánek, Jaromír Tomaštík, Roman Michalík, Martin Hudec a další.

První disciplínou byla jízda na čtyřkolce. Někteří jezdci zvládli tento test dobře, jiní se v hustém sněžení trošku potrápili. Jarek s přehledem čtyřkolku zkrotil a umístil se na čtvrtém místě. „Byl to super zážitek. Vyzkoušel jsem si i jaké to je udělat se čtyřkolkou hodiny. Ty první byly nechtěné, zbývající kolečka už byly ryze pro diváky,“ podělil se o dojmy Jarda.

sa_f_90_orsak_3.jpg Druhou soutěží byla rychlostní zkouška rally a konečně tedy přišla řada na ostrý start es-šestistovky. Jarek s Karlem sklízeli po celé trati veliký aplaus. Oba se jízdou náramně bavili a bavili se i diváci. Na ledem a sněhem pokryté trati se bylo totiž opravdu na co dívat. Jarek jel s Trabíkem, jako s Micákem a každou chvilku lítal dveřmi napřed. Aby také ne, v anatomicky tvarovaných sedačkách Recaro a homologovaných bezpečnopstních pásech, které samozřejmě nemohly chybět, to ani jinak nejde. Jen ty přilby ještě neměly HANS-systém.

sa_a_90_orsak_3.jpg Po rally testu usedli jezdci do motokáry obuté do zimních pneumatik. Trať byla vytyčena opět na sněhu a ledu. Jarin si tady vyloženě pohrával s nervy jednoho z pořadatelů, když pravidelně posouval pneumatiky vytyčující retardér. Penalizace se ale naštěstí nekonala.

I druhý průjezd rychlostní zkouškou byl v podání Trabanta opravdovou šou. „Tak daleko od trati nedokázal poslat balík slámy ani žádný z offroadů,“ smál se Jarek. Je pravda, že jeden z obřích balíků slámy vytyčujících trať se po zásahu předním nárazníkem Trabanta kutálel hodně dlouho dolů do údolí (VIDEO NALEZNETE ZDE).

sa_f_90_orsak_1.jpg Pokud Jarin s Karlem připravili velké překvapení před soutěží, v polovině šou měl eso v rukávu duchovní otec a hlavní organizátor celé akce, Silvestr Mikuláštík. Za přítomnosti všech jezdců a fanoušků rallysportu, se oženil se Svou přítelkyní Míšou. Silvero dotáhl všechno do maximální dokonalosti, neboť o jeho životním kroku nevěděl předem nikdo z přítomných, dokonce ani rodiče obou hlavních protagonistů.

„Silvovi a Míši přejeme za celý tým hodně štěstí, lásky, pohody a aby jejich společná cesta životem byla bez havárek a škrábanců.“

Po překvapivém kousku ze strany Silvika pokračovala šou driftem, neboli jízdou dveřmi napřed. Tento test zvládal Trabík s Jarkem a Karlem opět na výbornou, ale v závěru musela posádka využít i síly tlačících diváků. Nutno dodat, že tlačit chtěli všichni.

sa_a_90_orsak_4.jpg Zábavné měření sil vrcholilo na Playstationu, kde se jezdci utkali na virtuální šotolinové erzetě. Jarek ji zajel v nejrychlejším čase. Tečku za šou udělala opět čtyřkolka. Tentokrát měla ale pouze jednu „koňskou“ sílu v podobě spolujezdce. Ten musel od startu do cíle tlačil na ledě a za umělého osvětlení svého pilota za řídítky třistakilového stroje.

Přestože o výsledky tentokrát vůbec nešlo, plníme zpravodajskou povinnost: celkově se podařilo posádce Orsák rally sport teamu umístit na neuvěřitelném 2. místě mezi dvoukolkami a na 8. místě absolutně. f-39.jpg

„Velké díky patří Silvestru Mikulaštíkovi a jeho organizačnímu teamu za uspořádání této akce, která nemá v Česku obdoby. Byla to super šou a příjemné odreagování. Věřím, že jsme diváky nezklamali. Už nyní se těšíme na další ročník,“ chválili Jarek s Karlem sobotní šou ve Valašské Bystřici.

Text: Mira Vebr Foto: rallyphotos.cz, Petr Sagner (eWRC)

Záběry onboard videokamery z RZ 4 naleznete ZDE.

Video, jak si umí Trabant poradit s balíkem slámy, naleznete ZDE.

 
< Předch.   Další >