Valašská Bystřice (22.11.2008)
Když šou tak se vším všudy. To si
řekli před Walašskou rallyšou evo 2 Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem a speciálně
pro tuto akci tým postavil nový vůz.
Až do poslední chvíle nechali naši
recesisté své příznivce v napětí, s čímže do Valašské Bystřice
dorazí. Spekulace fanoušků na internetové diskusi o Mitsubishi EVO X, Opelu
Corsa S2000 či posledním modelu Imprezy ukončilo teprve sobotní ráno. Jarin
s Karlem přijeli do Valašské Bystřice s vozem kategorie super
šestset. Byl to Trabant 601 Universal a to ve stejných válečných barvách, jako
v dílně odpočívající ostrý Micák. Na kapotě slibovaného překvapení se
blýskal nápis Lancer EVO XI S600. „Nechtěl
jsem jet s ostrým Micákem, neboť auto se připravuje na novou sezonu a
skládat jej jen pro tuto šou by bylo nesmyslné. Proto jsme dali hlavy dohromady
a Karel přišel s nápadem. Jelikož jsme oba pro každou legraci, bylo
rozhodnuto. O grafické ztvárnění se pak tradičně postaral David Ginter,"
popsal sled událostí před bystřickou akcí Jarek.
Je nad slunce jasné, že se posádka
stala okamžitě středem pozornosti. Fotografové se předháněli v ulovení co
nejatraktivnějších snímků, kamarádi a další jezdci poplácávali Jarka
s Karlem po ramenou za to, jakou se jim podařilo udělat šou.
„Auto teprve poznáváme,“ prohlásil Karel. „Nemohli
jsme třeba najít klakson, ale naštěstí jsme od předchozího majitele získali i
originální návod k obsluze v nádherných původních deskách, takže jsme
trochu studovali.“ „Jediné, co jsme
nestihli udělat, je bezpečnostní rám. Ale do příštího ročníku bude určitě i ten,“
usmíval se Jarek.
Samotná šou se skládala
z několika disciplín. Nešlo tady o výsledky, ale o pobavení diváků a
jezdců samotných. O zábavu se starala necelá dvacítka jezdců. Ze soutěžáků to byli
například Honza Štěpánek, Jaromír Tomaštík, Roman Michalík, Martin Hudec a
další.
První disciplínou byla jízda na
čtyřkolce. Někteří jezdci zvládli tento test dobře, jiní se v hustém
sněžení trošku potrápili. Jarek s přehledem čtyřkolku zkrotil a umístil se
na čtvrtém místě. „Byl to super zážitek.
Vyzkoušel jsem si i jaké to je udělat se čtyřkolkou hodiny. Ty první byly
nechtěné, zbývající kolečka už byly ryze pro diváky,“ podělil se o dojmy Jarda.
Druhou soutěží byla rychlostní zkouška
rally a konečně tedy přišla řada na ostrý start es-šestistovky. Jarek
s Karlem sklízeli po celé trati veliký aplaus. Oba se jízdou náramně
bavili a bavili se i diváci. Na ledem a sněhem pokryté trati se bylo totiž
opravdu na co dívat. Jarek jel s Trabíkem, jako s Micákem a každou
chvilku lítal dveřmi napřed. Aby také ne, v anatomicky tvarovaných
sedačkách Recaro a homologovaných bezpečnopstních pásech, které samozřejmě
nemohly chybět, to ani jinak nejde. Jen ty přilby ještě neměly HANS-systém.
Po rally testu usedli jezdci do
motokáry obuté do zimních pneumatik. Trať byla vytyčena opět na sněhu a ledu. Jarin
si tady vyloženě pohrával s nervy jednoho z pořadatelů, když
pravidelně posouval pneumatiky vytyčující retardér. Penalizace se ale naštěstí
nekonala.
I druhý průjezd rychlostní zkouškou
byl v podání Trabanta opravdovou šou. „Tak
daleko od trati nedokázal poslat balík slámy ani žádný z offroadů,“
smál se Jarek. Je pravda, že jeden z obřích balíků slámy vytyčujících trať
se po zásahu předním nárazníkem Trabanta kutálel hodně dlouho dolů do údolí (VIDEO NALEZNETE ZDE).
Pokud Jarin s Karlem připravili
velké překvapení před soutěží, v polovině šou měl eso v rukávu duchovní
otec a hlavní organizátor celé akce, Silvestr Mikuláštík. Za přítomnosti všech
jezdců a fanoušků rallysportu, se oženil se Svou přítelkyní Míšou. Silvero
dotáhl všechno do maximální dokonalosti, neboť o jeho životním kroku nevěděl předem
nikdo z přítomných, dokonce ani rodiče obou hlavních protagonistů.
„Silvovi a Míši přejeme za celý tým hodně štěstí, lásky, pohody a aby
jejich společná cesta životem byla bez havárek a škrábanců.“
Po překvapivém kousku ze strany
Silvika pokračovala šou driftem, neboli jízdou dveřmi napřed. Tento test zvládal
Trabík s Jarkem a Karlem opět na výbornou, ale v závěru musela
posádka využít i síly tlačících diváků. Nutno dodat, že tlačit chtěli všichni.
Zábavné měření sil vrcholilo na
Playstationu, kde se jezdci utkali na virtuální šotolinové erzetě. Jarek ji zajel
v nejrychlejším čase. Tečku za šou udělala opět čtyřkolka. Tentokrát měla ale
pouze jednu „koňskou“ sílu v podobě spolujezdce. Ten musel od startu do
cíle tlačil na ledě a za umělého osvětlení svého pilota za řídítky
třistakilového stroje.
Přestože o výsledky tentokrát vůbec
nešlo, plníme zpravodajskou povinnost: celkově se podařilo posádce Orsák rally
sport teamu umístit na neuvěřitelném 2. místě mezi dvoukolkami a na 8. místě
absolutně.
„Velké
díky patří Silvestru Mikulaštíkovi a jeho organizačnímu teamu za uspořádání
této akce, která nemá v Česku obdoby. Byla to super šou a příjemné
odreagování. Věřím, že jsme diváky nezklamali. Už nyní se těšíme na další
ročník,“ chválili Jarek s Karlem sobotní šou ve Valašské Bystřici.
Text:
Mira Vebr Foto: rallyphotos.cz, Petr
Sagner (eWRC)
Záběry onboard videokamery z RZ 4 naleznete ZDE.
Video, jak si umí Trabant poradit s balíkem slámy, naleznete ZDE.
|