Karel Vajík.cz

Další menu

Home
Hlavní stránka
Ambice pohřbil defekt pneumatiky (WÜRTH PARTR RALLY 2008) Tisk E-mail

VSETÍN (24.-25.10.2008)

V podstatě nový vůz připravil Orsák rally sport team na závěrečný podnik mistrovství ČR ve sprintrally pro posádku Jaroslav Orsák – Karel Vajík. O celkovém výsledku rozhodl jediný moment v závěru páté rychlostní zkoušky. Posádku tak může těšit jen šest časů v TOP5 a pohár za vítězství v kategorii Juniorský jezdec.

V kalendáři podniků, které chtěli Jarin s Karlem letos absolvovat, byla Würth Partr rally Vsetín zapsána velkým písmem. Jednak proto, že na Valašsku loni vyhráli, a pak i proto, že je to jejich takřka domácí soutěž. Vše ale řádně zkomplikovala Košická rally. Jarek s Karlem mají ovšem kolem sebe velmi schopné kamarády. S jejich pomocí stálo za 10 dní na dílně v podstatě nové Mitsubishi.

„Pojedeme zpočátku opatrně. Nerad bych zbytečně poškodil nové auto. A pak také nevím, co se mnou udělala košická rána,“ naznačil před startem Jarin.

Opatrná jízda v prvním kole rychlostních zkoušek znamenala v podání Jarka s Karlem pátý a druhý čas. V průběžném pořadí figurovala posádka na 3.místě za Romanem Odložilíkem a Tiborem Cserhalmim. „Na první RZ jsme jeli hodně opatrně, protože po tom šťouchanci, co jsem měl před čtrnácti dny, se do toho dostávám pomaleji. Druhá erzeta byla podobná – jel jsem ještě dost opatrně. Musím se dostat do optimálního tempa. Cítím ale, že je to lepší a lepší,“ zhodnotil úvodní dvě zkoušky Orsák.

Druhé kolo rychlostních zkoušek odstartoval volný průjezd Kunčickou erzetou. Po dva předchozí roky při WÜRTHce zneprůjezdnil tuto erzetu sníh, letos ji zrušila vyšší moc (volby). V servisním areálu zůstal stát „Tibi“ a Jarek se v průběžném pořadí posunul na stříbrnou pozici. Na vedoucí příčku ztrácel 9,3 vteřiny a čtyři desetiny vteřiny pak dělily klobůckého jezdce od nejbližšího z pronásledovatelů, třetího Petera Gavláka. Jarin zajel druhý průjezd nejdelší rychlostní zkouškou soutěže ve druhém nejrychlejším čase. Lepší byl ale Slovák Gavlák, který Jarina odsunul na 3.místo. Odveta a pokus vrátit se v následující rychlostní zkoušce na stříbrný stupínek ale nevyšly dle představ posádky Orsák rally teamu. Asi 200 metrů před koncem RZ Vesník sjíždí Mitsubishi z trati na louku. „V závěru páté erzety jsme udělali defekt. Auto nečekaně nezatočilo do levé zatáčky. V louce jsme bohužel lehce trefili sloup předkem auta. Při tom spadla hadice od turba, kterou jsme museli na místě nasadit. Škody na autě nejsou velké, ale ztratitili jsme moc času,“ objasnil propad ve výsledcích Jarek Orsák.

Dvě a půl minuty ztráty odsunuly posádku z třetího na 38.místo v absolutním pořadí. Zcela bez nálady, tak vypadal Jarek při přeskupení po nešťastné zkoušce. Chvílemi dokonce rezignoval a chtěl soutěž odpískat. Naštěstí se ale kluci rozhodli jinak a vydali se bojovat alespoň o dílčí úspěchy.

Kunčickou, uklouzanou zkoušku zajeli Jarek s Karlem s rozvahou v pátém čase. Naměřený čas v cíli RZ Bystřička a RZ Vesník představoval třetí a druhou pozici a posunul dvojici Jaroslav Orsák – Karel Vajík na konečné 22. místo.

„Závod dopadl, tak jak dopadl. Přesto jsme s naším vystoupením spokojeni. Ze sedmi erzet jsme byli šestkrát v první pětce nejrychlejších časů. Škoda jednoho defektu. Netuším, kde jsme k němu přišli. Auto najednou nezatočilo a bylo to. Ale to je rally. Chtěl bych poděkovat všem přátelům a fanouškům, kteří nás hnali během závodu dopředu. Mé díky patří i mechanikům za výborně odvedenou práci při přípravě vozu a také během soutěže.“ shrnul Jarek Orsák.

 

text: Mira Vebr foto: Robert Balcar, Petr Sagner (eWRC)

 

Závěrečnou klasifikaci seriálu o Juniorského Mistra České republiky 2008 naleznete zde.

 
< Předch.   Další >