Karel Vajík.cz

Další menu

Home
Hlavní stránka
Úspěšné testování (CEBIA RALLYE PELHŘIMOV 2008) Tisk E-mail

PELHŘIMOV (1-2.8.2008)

Poprvé v letošní sezoně se představil Orsák rally sport team a jeho hlavní protagonisté Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem v rallysprintovém mistrovství. Stalo se tak začátkem srpna a kolbištěm byly rychlostní zkoušky v okolí Pelhřimova. Stříbrná příčka v cíli rally byla skvělou tečkou za testovacím startem. Pojďme ale od začátku.

orsak-2008-rally-pelhrimov-01

 

Cebia Rally Pelhřimov si tým vybral záměrně. Mezi poslední rally v Mladé Boleslavi a startem zlínské Barum rally je propastná pauza sedmi týdnů. Za takovou dobu vypadne posádka ze soutěžního rytmu, který pak obtížně hledá na prvních rychlostních zkouškách. I proto se klobůcký tým rozhodl pro start v Pelhřimově.

„Hlavním cílem startu v Pelhřimově bylo otestování pneumatik Goodrich, které pojedeme při Barum rally. Vedle toho jsem chtěl vyzkoušet různá nastavení podvozku. V neposlední řadě jsme nechtěli vypadnout z rytmu,“ prozradil smysl startu v Pelhřimově Jarek Orsák.

Zatímco Jarek chtěl testovat „suché“ pneumatiky, počasí bylo od rána rezolutně proti. S posádkami si lehce zašpásovalo, když na trať rychlostních zkoušek seslalo déšť. Proto na první kolo erzet museli mechanici na Mitsubishi obout osvědčené „mokré“ Pirellky. Do kufru si kluci naložili dvě „suché“ Goodriche.

Úvodní zkoušku sprintu zajeli Jarek s Karlem ve skvělém tempu. Nejrychlejším časem nechali za svými zády vítěze posledních sprintů Josefa Petáka, Honzu Sýkoru a celé zbývající startovní pole. V druhém měřeném testu zajeli kluci druhý čas, přesto si udrželi vedoucí postavení, s minimálním odstupem před Petákem.

„Před třetí zkouškou, když silnice začaly osychat, jsme zkusili přezout dopředu suché Goodriche. Vzadu jsme nechali mokré Pirellky. Tato varianta se ale ukázala jako hrozně špatná. Auto vůbec neposlouchalo. Bylo úplně nevyspytatelné. Teď už víme, že tato varianta je nepoužitelná na jakémkoliv povrchu,“ konstatuje Jarin a dodává: „V té chvíli jsme na Pepu Petáka hodně ztratili, což se nakonec ukázalo jako rozhodující pro výsledek celé soutěže.“

 

orsak-2008-rally-pelhrimov-02

 

V servisu před druhou sekcí obuli mechanici čtyři „suché“ Goodriche a posádka se rozhodla pokusit Petákův náskok smazat. Na 5.RZ kluci stáhli jednu vteřinu a těšili se na druhý průjezd nejdelší zkouškou soutěže, jedenáctikilometrovými Kojčicemi s několika „srdcovými“ pasážemi.

„Při prvním průjezdu touto erzetou se mi podařilo přejet jedno odbočení. I přes tuto jezdeckou chybu jsme ztratili na vítěze zkoušky Petáka jen šest desetin. Věděl jsem, že tady mohu stáhnout rozhodující část z jeho odstupu. Pořadatelé ale tuto zkoušku zrušili a na zbývajících kratších erzetách by již nebylo možné Petákův náskok smazat, tak jsme zvolnili tempo.“ prozradil trochu zklamaně bojovník Jarin.

Posádka se ve zbývající části soutěže zaměřila na odzkoušení různých nastavení podvozku. Cílovou rampou projeli Jarek s Karlem na druhém místě. Na Josefa Petáka ztratili kluci 11,7 vteřiny a na třetího Karla Trněného najeli 9,4 vteřiny. S výsledkem i testováním musel být tým spokojený. „Testování splnilo naše cíle. Rovněž konečné umístění nás těší. Na startu byli pravidelní účastníci sprintového mistrovství a k tomu i několik jezdců, kteří, pojali soutěž jako rozcvičku před Barumkou. Josef Peták ukázal, že s Peugeotem opravdu umí a po právu je na špici sprintové tabulky. Máme radost i ze skalpu našeho soupeře z velkého mistrovství, Karla Trojana,“ s potěšením říká Jarek. „Chtěl bych poděkovat mechanikům za dobře odvedenou práci během soutěže a Mirkovi Orsákovi za bezchybnou přípravu našeho Mitsubishi. Nyní vrhneme všechny síly do příprav na vrcholný závod letošní sezony – Barum rally.“

 

orsak-2008-rally-pelhrimov-03

Autor: Vebr Miroslav, Foto: Balcar Robert

 
< Předch.   Další >