PELHŘIMOV (1-2.8.2008)
Poprvé v letošní sezoně se představil Orsák rally
sport team a jeho hlavní protagonisté Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem v
rallysprintovém mistrovství. Stalo se tak začátkem srpna a kolbištěm byly
rychlostní zkoušky v okolí Pelhřimova. Stříbrná příčka v cíli rally byla
skvělou tečkou za testovacím startem. Pojďme ale od začátku.
Cebia Rally Pelhřimov si tým vybral záměrně. Mezi
poslední rally v Mladé Boleslavi a startem zlínské Barum rally je propastná
pauza sedmi týdnů. Za takovou dobu vypadne posádka ze soutěžního rytmu, který
pak obtížně hledá na prvních rychlostních zkouškách. I proto se klobůcký tým
rozhodl pro start v Pelhřimově.
„Hlavním cílem startu v Pelhřimově bylo
otestování pneumatik Goodrich, které pojedeme při Barum rally. Vedle toho jsem
chtěl vyzkoušet různá nastavení podvozku. V neposlední řadě jsme nechtěli
vypadnout z rytmu,“ prozradil smysl startu v Pelhřimově Jarek Orsák.
Zatímco Jarek chtěl testovat „suché“ pneumatiky,
počasí bylo od rána rezolutně proti. S posádkami si lehce zašpásovalo, když na
trať rychlostních zkoušek seslalo déšť. Proto na první kolo erzet museli
mechanici na Mitsubishi obout osvědčené „mokré“ Pirellky. Do kufru si kluci naložili
dvě „suché“ Goodriche.
Úvodní zkoušku sprintu zajeli Jarek s Karlem ve
skvělém tempu. Nejrychlejším časem nechali za svými zády vítěze posledních sprintů
Josefa Petáka, Honzu Sýkoru a celé zbývající startovní pole. V druhém měřeném
testu zajeli kluci druhý čas, přesto si udrželi vedoucí postavení, s minimálním
odstupem před Petákem.
„Před
třetí zkouškou, když silnice začaly osychat, jsme zkusili přezout dopředu suché
Goodriche. Vzadu jsme nechali mokré Pirellky. Tato varianta se ale ukázala jako
hrozně špatná. Auto vůbec neposlouchalo. Bylo úplně nevyspytatelné. Teď už
víme, že tato varianta je nepoužitelná na jakémkoliv povrchu,“ konstatuje Jarin a dodává: „V té
chvíli jsme na Pepu Petáka hodně ztratili, což se nakonec ukázalo jako
rozhodující pro výsledek celé soutěže.“
V servisu před druhou sekcí obuli mechanici čtyři
„suché“ Goodriche a posádka se rozhodla pokusit Petákův náskok smazat. Na 5.RZ kluci
stáhli jednu vteřinu a těšili se na druhý průjezd nejdelší zkouškou soutěže,
jedenáctikilometrovými Kojčicemi s několika „srdcovými“ pasážemi.
„Při prvním průjezdu touto erzetou se mi
podařilo přejet jedno odbočení. I přes tuto jezdeckou chybu jsme ztratili na
vítěze zkoušky Petáka jen šest desetin. Věděl jsem, že tady mohu stáhnout
rozhodující část z jeho odstupu. Pořadatelé ale tuto zkoušku zrušili a na
zbývajících kratších erzetách by již nebylo možné Petákův náskok smazat, tak
jsme zvolnili tempo.“ prozradil trochu zklamaně bojovník Jarin.
Posádka se ve zbývající části soutěže zaměřila na odzkoušení různých
nastavení podvozku. Cílovou rampou projeli Jarek s Karlem na druhém místě. Na
Josefa Petáka ztratili kluci 11,7 vteřiny a na třetího Karla Trněného najeli
9,4 vteřiny. S výsledkem i testováním musel být tým spokojený. „Testování splnilo naše cíle. Rovněž
konečné umístění nás těší. Na startu byli pravidelní účastníci sprintového
mistrovství a k tomu i několik jezdců, kteří, pojali soutěž jako rozcvičku před
Barumkou. Josef Peták ukázal, že s Peugeotem opravdu umí a po právu je na špici
sprintové tabulky. Máme radost i ze skalpu našeho soupeře z velkého mistrovství,
Karla Trojana,“ s potěšením říká Jarek. „Chtěl bych poděkovat mechanikům za dobře odvedenou práci během soutěže
a Mirkovi Orsákovi za bezchybnou přípravu našeho Mitsubishi. Nyní vrhneme všechny síly do příprav na vrcholný
závod letošní sezony – Barum rally.“
Autor: Vebr Miroslav, Foto: Balcar Robert
|